Kokemuksia MSM-jauheesta..

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Tiina Pikkarainen

Kokemuksia MSM-jauheesta..

Viesti Kirjoittaja Tiina Pikkarainen »

Otsikossa jo tulikin jo sanottua viestin aihe.
Paljon käyttävät kuulemma nivelvaivaisilla koirilla, hevosilla ja ihmisilläkin tuntuu tepsivän. Eli käsiä pystyy ken omaa kokemuksia jauheen käytöstä.. :roll:

Kiitoos..
Kati Pekkala

Viesti Kirjoittaja Kati Pekkala »

Oma kokemus on ainakin hyvä. Edesmenneellä rotikallani oli nivelvaivoja ja alkoi aina aikaajoin ontumaan ja liikkumaan varovasti. Syötin kuuriluontoisesti Gartivet MSM+ ja ainakin omalle koiralle siitä oli apua, lopetti ontumisen ja oli muutenkin "vetreämmän" oloinen taas.
Tiina Pikkarainen

Viesti Kirjoittaja Tiina Pikkarainen »

Aivan, itseasiassa aloitin tuona ekan viestin kirjoituspäivänä syöttämään nivelvaivaiselle spu:lleni tuota kyseistä ainetta, ja halusin vaan kysellä muidenkin kokemuksia, koska odotukset olivat korkealla MSM-jauheen suhteen.. :lol: Ja sehän todellakin toimii!

Koiraltani (isokokoinen rontti) on leikattu nuorempana molemmista kyynäristä irtopalat, ja jalat ovat pelittäneet tähän asti aivan loistavasti. Nyt kuitenkin vanhemmiten on alkanut ajoittainen ontuminen (lue:alkava nivelrikko) :heihei: . Ja tämän jauheen myötä koira näyttää saaneen uudet jalat alleen (vaikkakin olen syöttänyt ainetta vasta muutaman viikon) :D

Lisää kokemuksia lueskelisin mielelläni, MSM on tosi suosittu aine tökötti myös ratsuhevospiireissä. Aivan uskonmaton aine :)
kati kerkkonen

Viesti Kirjoittaja kati kerkkonen »

TAhtoo kanssa tuota jauhetta. Tarviiko siihen eläinlääkärin reseptin? Saako sitä apteekista vai luontaistuotekaupasta?
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Täältä esim:http://www.finnmsm.fi/
Kati Pekkala

Viesti Kirjoittaja Kati Pekkala »

MSM:ää saa eläintarvikekaupoista ja varmaan joistain apteekeistakin. Ainakin tuota Gartivet MSM+:aa, saa nykyään tabletteina (muistaakseni kpl/pkt), mutta myös jauheena, joka tulee säännöllisessä käytössä halvemmaksi. Itse en jauhetta ole kokeillut, mutta olettaisin kyllä, että teho on kummallakin sama :) . Varmaankin tuo hevosille tarkoitettu ajaa saman asian. Niissä ei vain ainakaan niissä, mitä itse olen nähnyt, ole ilmoitettu koiralle sopivaa annostusta. Halvempaa kyllä on ja pakkauskoko tietenkin suurempi. Olen kuullut, että kuuri MSM+:aa tekee hyvää ihan terveellekin koiralle, ennaltaestää ainakin joissain määrin nivelongelmia..
Sanna Salminen

Cartivet

Viesti Kirjoittaja Sanna Salminen »

Enpä ole aivan varma, mut mun käsitys on, että Cartivetista poistui tuo MSM.
Samoin kaikista muista vastaavista valmisteista.
MSM pitäis siis tilata ihan sellasenaan, jos sitä syöttää haluaa.
Kati Pekkala

Viesti Kirjoittaja Kati Pekkala »

Viimeksi kun ko. tuotteen näin, noin kk sitten, oli ainakin vielä Cartivet MSM+, mutta enpä sitten tiedä :shock: .
Tiina Pikkarainen

Viesti Kirjoittaja Tiina Pikkarainen »

Itse ostin hevostarvikeliikkeestä MSM Ultra Pure jauhetta, hinta taisi olla about 25e/500g, ei siis pahan hintainen edes :P

Purkin kyljessä oli annostus määritelty myös ihmisille, ja jauhe on ihan täyttä tavaraa (99% MSM:ää), joten annostelin alkuun teelusikallisen aamuin-illoin, jonka jälkeen vähensin yhteen kertaan per päivä. Hevoselle olen syöttänyt ns.kuuriluontoisesti, ja mietinkin justiin tuossa taukoa koirankin suhteen, kun on nyt KOKONAAN oireeton :voitto:

Hevospiireissä hintaa kammoksutaan jonkin verran, joten monilla on vetämässä http://www.finnmsm.fi:n kimppatilaus, mutta omasta mielestäni hinta ei päätä huimaa, koska eräkoko on niin iso, ja varsinkin koiralle tarvittava annostus todella pieni :)
Sanna Salminen

Viesti Kirjoittaja Sanna Salminen »

EU:n lainsäädännön vuoksi lääkkeisiin/rehuihin ei ole sallittua lisätä suoraa rikkiä MSM-muodossa. Tämän vuoksi Cartivetin valmistaja on muuttanut hieman tuotteen rakennetta ja valmistusaineita saadakseen uudesta koostumuksesta vastaavan ja jopa paremmin kuin +MSM liitteellä aikaisemmin varustettu Cartivet.
Tuommonen tieto löytyi. Ilmeisesti kuitenkin toimivaa tavaraa edelleen...?

Itelläni on kaks vanhimpaa koiraa saanu pelkkää MSM-jauhetta.
Riitta Kivimäki

Re: Kokemuksia MSM-jauheesta..

Viesti Kirjoittaja Riitta Kivimäki »

Kyselin joskus aiemmin Kennelliitosta, että saako MSM:ää syöttää vai onko dopingia, mutta en oikein muista saaneeni mitään selkeää ehdotonta vastausta pelkästä MSM:stä. Cartivetia saa syöttää, mutta siitähän tuo MSM tosiaan taisi poistua. Onko kukaan tietoinen, että mikä pelkän MSM:n suhde dopingsääntöihin on? Yleisesti ottaenhan kaikki se, mitä lemmikkitarvikeliikkeistä tai apteekeista saa käsitavarana on sallittua, mutta onko MSM, vaikka sitäkin ihan vastaavalla tavalla on hankittavissa.
Vastaa Viestiin