Mitäs ootte mieltä? Remmiräyhäys pois koulutus taktiikasta..

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Jaana Hiltunen

Viesti Kirjoittaja Jaana Hiltunen »

No kaikki koirathan ovat niin erilaisia...

Minulla näitä koiruuksia(sakuja) kolme ja kaikki nämä kolme ovat aivan erilaisia keskenään.
vanhin on koulutettu silkkihansikkain, se on aina ollut nöyrä ja herkkä tyttö ja ehkä vähän liiankin pehmeä ja vietitön.
Mutta oikein hyvä sakemanni ajatellen et minä olin tuolloin vasta 13 kun sen kanssa kentällä viipotin. Sillä ei palana pinna missään tilanteessa ja kesti nuoren tytön kömmähdykset ja virheet hyvin.

Samoiten nuorin tulokas on oikein näpäkkä mukava tyttö. Ei todellakaan kuin vanhin eikä lähelläkään kuin uros vaan semmonen sopiva välimuoto ;)

Mut tää uros :D Tää on tämmönen ruutitynnyri, käämi palaa mitä turhemmista asioista. Ja pinna ei kestä mitään.
Ja vaik jos meil käy koiravieraita ja omat koirat pistän toiseen huoneeseen niin nartut on iisisti, mutta uros pitää orkesteria koko tuon ajan vaik ei edes nää sitä koiraa...ja kun sen huoneesta pois päästääku vieraat lähtee niin asuntoo juostaan ees taas nenämaassa kiinni ja vingutaan, uristaa ja loksutetaan leukoja.

Tai jos lähetään lenkille saatta uroksella lämmöt nousta jo pelkästään tästä niin korkeelle et juoksee päin ulko-ovea(törmää oveen ja ottaa uuden vauhin ja juoksee taas päin ovea) ja huutaa samalla jumalattoman kovasti tällöin oon heittäny hihnan lattiille ja männy sohvalle ooottelee et tuo rauhottuu...ja kun on rauhottunu ja yritän lähtee uudestaan niin sama rumpa alkaa alusta ja sit se rupee jo näykkii toista koiraani ja sille ärähtelee jne. ja tän konsertin saa loppun vain ja ainoostaan silä kun punaltaa poitsuu ja käskee sen paikalle ja muut koirat lasketaan(tai jos oon lähössä poitsun kans kahestaan niin mie puen päälleni ja avaan jo ovet ulos asti valmiiks) jo pihalle ennen kun uroksen sitten otan ja me lähetään sisältä suoraan "mukana" käskyllä lenkille ja tohon pellon laitaan kun päästään käsken sen maahan ja siinä se huutaa ja tärisee tovin ja kun hiljenee se on vapaa sillon...


ja tuo kun alkaa huutaa jne. esim. jos moottorikelkkamenee ohi niin siinä ei auta heilutella leluja tai antaa taskusta hookoota, eikä oikein saa es rauhallisesti sitä rauhotettuu vaan siina palaa aina käämi itelläkkii ku koira yrittää lähtee tuhat lasissa perään tykittään ja kun ei onnistu niin helvetti sitä huutoo...
Erika Palola

Viesti Kirjoittaja Erika Palola »

Juu kirjoituksesi perusteella ymmärrän koulutustapasi nyt ;)
Katri Kallionpää

Viesti Kirjoittaja Katri Kallionpää »

Olen edistynyt nyt Manan kanssa aika paljon, kun olen ottanut lenkeille mukaan kolinapurkin. Ei sekään mikään aukoton keino ole, mutta useammassa tapauksessa hiljenee kun purkki rämähtää lähelle jalkoja. Yritän myös ehkäistä haukkumista kielennaksautuksella, josta seuraa aina palkka (niin kauan kuin ei räyhää ja tuijota koiraa, naksuu kieli ja tulee nappulaa). Saapi nähdä, josko joskus päästäisiin toisten koirien ohi ihan hiljaa (täydellisiä ohituksiakin kun tulee aina välillä).
Vastaa Viestiin