Minulle sakemanni?

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Veijo Kinnunen

Viesti Kirjoittaja Veijo Kinnunen »

Olen seurannut Riikan toimia cavalierinsa kanssa, ja uskallan suositella Sinulle saksanpaimenkoiraa.
Saadaanpa niindenkin koulutustaso täälläpäin nousemaan kun pistät koiran töihin.
Olisi todella mielenkiintoista seurata, miten saku käteesi istuu.
Ronja Taskinen

Re: Minulle sakemanni?

Viesti Kirjoittaja Ronja Taskinen »

Riikka Markkula kirjoitti:-ei aivan mielettömiä määriä lenkkiä tarvitseva, saa kyllä olla joka päivä paljon vapaana
Muiden kriteerien täyttyminen riippuu aika paljon siitä, onko koira näyttely- vai käyttölinjainen (toki tämäkin on yksilöllistä ja suvustakin riippuu), mutta mielestäni tuo kriteeri kaataa kaiken :)
Sakemannin liikuttamiseksi ei riitä pelkkä lenkkeily, ja sitäkin on tehtävä paljon.
Jukka Haataja

Viesti Kirjoittaja Jukka Haataja »

En tiedä kuinka moni vastaajista itse juoksee koiransa kanssa? Kyllä muutaman kilometrin juoksulenkki on aikamoisesti tehokkaampaa liikuntaa kuin joku 5-7km kävely. Vai onko? Itse olen sitä mieltä, että kyllä on. Voin toki olla väärässäkin..

Vielä lisäkyksenä, että eihän juoksulenkit ja kävely tietenkään sulje toisiian pois. Sehän on selvä...
Seija Savas

Viesti Kirjoittaja Seija Savas »

"Olen seurannut Riikan toimia cavalierinsa kanssa, ja uskallan suositella Sinulle saksanpaimenkoiraa.
Saadaanpa niindenkin koulutustaso täälläpäin nousemaan kun pistät koiran töihin."

Tuo kommentti oli sen verran mielenkiintoinen, että haluaisin saada siihen perusteluja. Eli saksanpaimenkoirien koulutustason nostamiseen.
Veijo Kinnunen

Viesti Kirjoittaja Veijo Kinnunen »

Joskus pitäisi lukea rivien välistä, ei niin tosikkomaisesti. mutta faktaakin:
Riikka on taitava kouluttaja, ja tällä hetkellä täälläpäin on aika uinuvaa tuo esim. sakemannikoulutus, niin pienikin lisäys uusia tuulia saa siinä aikaan notkahduksen ei alas, vaan ylöspäin.
Vastaa Viestiin