Saku vuorotyötä "harrastavalle"

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Kimmo Kaunisto

Saku vuorotyötä "harrastavalle"

Viesti Kirjoittaja Kimmo Kaunisto »

Elikkäs tarkoitus olisi kesällä hankkia spm ja kysyisinkin, onko palstalla muita hengenheimolaisia, jotka tekevät työkseen kolmivuorotyötä, ja millaista se on nuoren peuhaajan kanssa... yksin vielä kun asustelen. Kokemusta koirista on jonkin verran, mutte ei ko. lajista. :shock:
arja valtonen

Viesti Kirjoittaja arja valtonen »

Minullä on sinun kanssa eri lähtökohdat, vaikka itse myös teen kolmivuorotyötä. Ihan arkiasioissa isäntä on apuna, hän tekee myös vuorotyötä. Tosi vähän koirat joutuvat olemaan keskenään. Mutta koulutus on yksin mun asia, samoin lenkitys.

Riippuu ihan työputkesta, kuinka muuten jaksan/viitsin. Mutta joka päivä tehdään jotain koirien kanssa. Lisäksi on tuo muukin elämä, joka vaatii osansa emännältä.

Koira kyllä pystyy olemaan yksin työpäivänkin ajan. Sitten vapaa-aikana kun sen kanssa riittävästi touhuaa, pysyy koiran pääkoppa kunnossa. Näin uskon. :)
Kimmo Kaunisto

Viesti Kirjoittaja Kimmo Kaunisto »

Juu kiitoksia! Näin minä vähän ajattelinkin, että tuskin ainoa vuorotyötä tekevä sakun omistaja olisin. Ja toki sukulaiset ja ystävät ovat apuna tarpeen vaatiessa. :lol:
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Mä oon tehny kaksivuorotyötä ja itsekseen koiran kanssa oon. Pennusta heti opettanu siihen, että yksin ollessa koirus on rauhallisena kotona, eikä muulloinkaan sisällä tarvii riehua, ne hommat on ulkohommia.

Tietenkin pitkä työputki välillä harmittaa koiran kannalta, mutta se aika kun en ole töissä peuhaan ja harrastan paljon koiran kanssa ja se saa runsaasti monipuolista liikuntaa ja tottistelu sekä jälki- ja esinetreenit on erinomaista aktiviteettia. Työpäivät on normi 8h. Välillä iltavuoron jälkeen on aamuvuoro, jolloin käyn vain pienen rauhallisen (fillari)lenkin illalla ja ennen aamuvuoroa aina vain pikainen tarpeiden teko ulkona. Koira jää rauhassa nukkumaan kotiin.

Onnistuu ihan hyvin, mutta muita harrasteita ei liiemmälti halua harrastaa, kun koiraa ei ainakaan työpäivän jälkeen tahdo jättää enää pitemmiksi ajoiksi yksin kotiin. Niin, ja hoitopaikka ja koiran ulkoiluttajat löytyy tarvittaessa hätätilanteessa sukulaisista ja ystävistä.
Kristina Polso

Viesti Kirjoittaja Kristina Polso »

Kolmivuorotyötä tehdään täälläkin, yksin olen 2 koiran (sakemanni ja seropi) kanssa. Eli vapaa-aika menee suurimmaks osaks koirien ehdoilla; pitää aktivoida ja lenkittää, enkä halua niitä pitää yksin sen pakollisen töissä oloni lisäksi. Onneksi itselläni on sellainen työ että välillä von jopa ottaa koirat mukaan esim. yövuoroihin. Hyvin siis sujuu elämä vuorotyöstä huolimatta.
Irene Routio

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

Kun vanhan koiran kanssa käytiin vielä aktiivisesti koulutuksissa, niin moni näistä pitemmälle ehtineistä kisailijoistakin näytti käyvän vuorotöissä.
Mikä muuten seropin tarkka määritelmä?
Kristina Polso

Viesti Kirjoittaja Kristina Polso »

Täällä meidän sekarotuisen piskin rotumääritelmä.
Seija Savas

Viesti Kirjoittaja Seija Savas »

Seropista en osaa vastata, mutta tuo työ.

Oma koira on tottunut vaihtelevaan lenkitykseen yms. Olen yrittäjä, päiväni vaihtelevat. Mutta yksi on varma, viikonlopun valmentajatreenit. Jos siinä aikataulu mättää, hän huomaa sen.
Vastaa Viestiin