Olipa kerran Hyvinkäällä

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Pia Porko

Olipa kerran Hyvinkäällä

Viesti Kirjoittaja Pia Porko »

Sattuipa tässä taannoin Hyvinkäällä.. Ihan pakko jakaa tämä teidän kanssa, en tiedä pitäiskö itkeä vaiko nauraa. Lähdettiin iltasella vanhemman nartun kanssa lähipuistoon pissalle. Puistossapa oli variksilla poikaset ja varisäidit kiukkuisia kuin ampiaiset; tekivät yhteistuumin hyökkäyksiä koiraa (ja emäntää) kohti ja tuumasin jotta säästyypähän koiralta silmät jos päästän sen irti. Siinä menivät sitten koira ja varikset tuulispäänä pitkin puistoa, pääasiallisesti koira edellä ja varikset perässä valmiina upottamaan nokkansa koiran persauksiin. Lähitalosta äityy sitten minulle naapuripoliisi huutamaan kuinka hävytön olen kun annan koiran juosta vapaana ja kiusata lintuja. Makoisasti hekottelin vielä kotonakin ja ajattelin ehdottaa naapuripoliisille käyntiä optikolla, asetelma kun oli ihan eri kuin mitä hän luuli nähneensä. No, kun se olisikin jäänyt tähän.. Tänäämpä sitten naapuripoliisi vartoi minua portin pielessä kun lenkkeilin ohi 16vk pennun kanssa, heiteltiin käpyjä ja keppejä ja pentu konhotti minkä kerkesi. Naapuripoliisi aikansa päsmätti ja uhkasi usuttaa poliisin kimppuuni koska pentuni on VAARALLINEN. Se syö kuulemma linnut. :D Tunsin itseni vähän tyhmäksi, viimeksi kun tarkistin niin linnut asuvat puussa ja koirat eivät osaa lentää. Kyllä siinä sappi kiehahti mutta tyydyimpä toteamaan etten ymmärrä (olin kyllä aika ihanan kuttumainen, anteeksi). Ensi kerralla muistan pitää pennun puolen metrin lieassa kun heittelen keppiä ja haen varmuuden vuoksi itse sen kepinkin ettei se ole kellekkään vaaraksi. Tässähän tuntee itsensä vallan kriminaaliksi ja vastuuttomaksi koiran omistajaksi
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Aika uskomaton juttu :lol:
Kyllä todellakin poliisisetä/täti aikamoisen ruljanssin alkuunsa laittoi. En olisi itsekään tuossa tilanteessa oikein tiennyt mitä pitäisi sanoa tai mitä kehtaa sanoa...
Pia Porko

Viesti Kirjoittaja Pia Porko »

Niin siis kyseessa tallainen "naapuripoliisi".. :D Olen suuremman luokan rikollinen kun pentuni juoksee puistossa irrallaan, onhan se toki ihan laissa saadetty mutta.. Tolkku kaikessa.. hulluudessakin.. :D
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Voiko olla todellista, että olen näin hölmö :D Luulinpa sitten ihan oikeasti, että kyseessä oli poliisi, en osannut huomioida mitenkään heittomerkkejä, ei varmaan koulussa opetettu :wink:
Susanna Laurila

Viesti Kirjoittaja Susanna Laurila »

Varikset taisi toimia ihan luontonsa mukaisesti ja koiralle ois kyllä voinut käydä hullustikin. Puistosta poistuminen ei ilmeisesti ollut vaihtoehto?

"Poliiseja" on maailma pullollaan ja siksi pyrin pitämään omat elikkoni irti muualla kuin ihmisten ilmoilla. Pennut tietty saa palloilla rauhassa.
Irene Routio

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

:shock: Onpa maailmassa onnettomia ihmisiä! Toivottavasti tämä "siviilipoliisi" puolustaa yhtä innokkaasti katuväkivallan uhreja ja juoksee pikkurikollisia kiinni! Mutta kyllä oikeatkin poliisit voi olla ärsyttäviä, ei ne jaksa paneutua pikkuasioihin! Supliikkitaito ratkaisee partiotilanteissa, vähän niinku "Kafka-ilmiö", kuka nyt näyttää eniten syylliseltä... :shock:
Törmäsin itse keväällä vastaavaan äijäpersoonaan, joka ryhtyi "liikennepoliisiksi". Klassinen älä-ohita-minua-aamuruuhkassa-tapaus. Itse lymysin takapenkillä, mutta tämä "liikennepoliisi" aiheutti palautteellaan sellaisen vaaratilanteen, että olsin kyllä mennyt liikennevaloissa juttelemaan, mutta kun valot vaihtui... :twisted:
Kaupunkivariksista valitellaan paljon, kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä paikallisiin eläinsuojeluihmisiin/ympäristötoimistoon. Toisaalta, "Koiramme"-lehdessä kerrotaan susien tekevän samantapaista kiusaa koiranulkoiluttajille, eiköhän variksille pärjää.
Pikaiset johtopäätökset ulkopuolisten taholta ja asiaton syyllistäminen ärsyttää ilmiönä niin paljon, että oli pakko laatia tämä myötätuntomarmatus :oops: :cry: :tuki:
Hauskaa kesää punkeista ja muista riesoista huolimatta :lol: :!: kaikenkarvaisille! :lol:
Pia Porko

Viesti Kirjoittaja Pia Porko »

Juu vaikka sieltä olisikin poistunut takavasemmalle niin varisten saattelemana silloinkin.. Tokihan se on tullut enemmän kuin selväksi millainen asenne ihmisillä on tiettyjä harrastajakuntia (siis meitä :D) kohtaan, mutta silti nyppii nin maan per...leesti. Mikäli olisin keski-ikäinen rouva ja ulkoiluttaisin spanielia tai terrieriä, olisivat koirani ko korttelipoliisin mielestä maailman suloisimpia otuksia, minut olisi kutsuttu kylään kahville ja yhdessä olisimme syöneet mansikkakakkua hänen pihallaan aurinkovarjon alla ja keskustelleet verhoista ja männä eduskuntavaaleista. Mutta kun olen parikymppinen tytönhupakko ja minulla on kaksi väärän rotuista VAARALLISTA VERIKOIRAA, on kanssaihmisten vallan oikeutettua puuttua olemisiini ja tekemisiini. Voihan kuttu.
Pia Porko

Viesti Kirjoittaja Pia Porko »

Taidan mennä samantien ostamaan sen kukkahatun ja haen naapurin fifin narun päähän..
Irene Routio

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

No entäs kesäheila tai vankkarakenteinen mukavia jutusteleva sukulaismies :? tai arvovaltainen sukulaistäti/äiti, joka juttelisi mukavia tälle naapurin täti-ihmiselle, että meidän tyttö kun ihan pahoitti mielen ja se on niiin herkkä ja mukava ja koirista tulee ties mitä pelastus- ja kaverikoiria, varsinkin pennusta :wink:
Kyllä tuollainen asenne rasittaa, jos kohtelu on jokapäiväistä. Ei liene vaarallinen :wink:
Agilityssä törmäsin samanmoisiin täteihin, ilmoittauduin koiran ja kahden lapsen kanssa, toinen rinkassa, koira rauhallinen. Täti tuli kaukaa kertomaan, että hänen pikkukullanmurut pelkää saksanpaimenkoiria, älä tule lähelle...
Birgitta Vesa-Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Birgitta Vesa-Lehtinen »

Mä en tiedä, missä vika, mutta mä olen kyllä suurinpiirtein saanut rauhassa kulkea aina kaikkien koirieni kanssa täällä Etelä-Suomessa.

Taitaa olla niin, että mun ilme on niin yrmy, että ihmiset pelkäävät enemmän mua kuin mun koiria :D
Anu Ekegren

Olipa kerran Espoossa

Viesti Kirjoittaja Anu Ekegren »

Olipa kerran Espoossa

Viime talvena kävelimme paljon pentuni ja äitini kanssa läheisen golfkentän huoltotiellä, joka oli siis aurattu. Pentu oli paljon vapaana, kun oli vielä niin nuori eikä oikein edes kauas uskaltannut yksin lähteä. Hiihtoladut eivät kulkeneet kovin lähellä, mutta näköetäisyyden päässä kuitenkin. No, yhdessä kohtaa latu ja aurattu tie kulkevat aika lähekkäin ja sielläpä joku hiihtäjätäti huutaa että koira on pidettävä kiini ladulla. (Anteeksi, luulin että kävelemme tiellä.. :shock: ) Äitini huutaa vastaukseksi (olimme siis niin pitkällä että piti huutaa jotta toinen kuulisi) että mehän olemmekin tiellä. Hiihtäjätäti vastaa siihen että "juu juu, mutta voi tulla vaarallisia tilanteita, myös koiralle, kun joku hiihtää kovaa"!
Ai tiellä vai? :idea:
Liisa-Maija Sipilä

Viesti Kirjoittaja Liisa-Maija Sipilä »

Tässä lisää hymyn aihetta... Olin ulkoiluttamassa aikuista narttusakemannia. Mimmi pissi nurmikolle ja eikös takaa kävele mummeli, joka alkaa huutaa että "hei tyttö, et sitten kerää niitä paskoja pois". Minä hieman hämmentyneenä vastaan ystävällisesti että sehän vain pissi. Mummo korottaa ääntään: "kyllä MINÄ NÄIN, se paskoi"...
Tilanteen huvittamana pyydän mummoa näyttämään kakkat nurmikolta jotta voisin kerätä ne pois (sakemannin kakkahan on tunnetusti kärpäsen kokoista......) Tähän leikkiin mummo ei lähde vaan jatkaa matkaansa kiukkuisesti mutisten... :lol:

Eli älkäämme välittäkö rajoitteisista lajitovereistamme vaan käyttäytykäämme koiriemme arvoisesti!

Aurinkoa ja ihanaa koirakesää kaikille!
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

:D Nämä kaksi edeltävää juttua oli kyllä tosi hyviä, kiitos teille hymyn aiheuttajille :wink:
Anu Ekegren

Viesti Kirjoittaja Anu Ekegren »

Entä tämä:
Keväällä naapurini, joka pelkää koiria, kyseli että "mikä se mun koirani vahtivietti oikein on.. Että se varmaan on vain joku pentuajan juttu :shock: Tai sitten sen saa varmasti ainakin koulutettua pois?? :idea: Kun ei toisen naapurin koira vahdi ollenkaan ja se on hyvin koulutettu.." (toinen naapuri onkin sitä ihmetellyt, kun ei hänen koiransa vahdi..) Ne kaksi asiaa siis liittyvät toisiinsa. Joo, haluan heti vahtimishalukkuuden pois koiraltani, tervetuloa raiskaajat ja ryöstäjät!!
Jäin vähän sanattomaksi.. Ei se minun naapurini muutenkaan ole järjen jättiläinen.
Vastaa Viestiin