ruokamerkit

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Erika Palola

Viesti Kirjoittaja Erika Palola »

Onko kukaan syöttänyt koiralleen Nutra Nuggets Super Premium nappuloita? Koira kohta 11 v. ja eläinkaupan myyjän mukaan sopiva ruoka.
Eli jos kokemusta kyseisestä ruoasta on, niin millainen vaikutus turkkiin jne.? Koirani on pitkäkarvainen, ja turkki rasvoittuu todella helposti..

Taitaa tosin ruoka mennä vaihtoon, ei meinaa neidille maistua ;)
Seija Kulmala

Viesti Kirjoittaja Seija Kulmala »

Tuula: samoin meillä, eli "linjavaihdoksen" jälkeen ei yhtään herkkävatsaista tai allergista koiraa ole ollut.

Ruokinnasta: Henkilökohtaisesti uskon että jos löytää koiralleen sopivan kuivamuonan, käyttää sitä. Mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle. Luulenpa että mitään suuria eroja ei kuivamuonamerkkien osalta voi olla, jos raaka-aineet ovat samoja. Tietysti ns. halpismuonat pois lukien joissa raaka-aineet ovat lähinnä teurasjätettä.

Laadukasta kuivamuonaa, puuroa, lihaa, luita, marjoja (3 viimeistä raakana), vähän öljyä sekaan (oliivi-, pellavasiemen- tai rypsi). Välillä kanamuna, jugurttia.
Katariina Vadi

mera dog

Viesti Kirjoittaja Katariina Vadi »

meradog on se merkki jota itse henk.kohtaisesti suosittelen ja on minun koirilleni sopinut. pentu iästä asti olen sitä antanut koska simpukka jauhe on tehnyt koirieni luustosta erittäin vahvat, hampaat täydellisesttä kunnossa ja turkki on kiiltävä :)
tämä ruoka maksaa noin : 48€ 15kg eli hinta kohdillaa.
meradogia vain saa harvasta paikasta,mutta sen etsiminen on sen arvoista.
ja vielä sellainen lisäys: ei kannata aina ekana kysyä eläinkaupan myyjältä koiralle sopivasta ruuasta, vaan eläinlääkäri olisi sellainen joka kertoisi enemmän asiasta ja mitä se koira tarvitsee; esim vanha koira, pentu koira jne.. eläinkaupan myyjällä kuitenkin omat jauhot pussissa, eli suosittelee mitä ruokaa satutkin hänen kaupastaan kysymään :)
Petra-Paula Corsini

Viesti Kirjoittaja Petra-Paula Corsini »

Hmm.. myös hyvin monet eläinlääkärit myyvät koiranruokaa, että en nyt niin puolueettomana sitäkään tahoa pitäisi.
Susanna Sälelinna

Ruoasta puhe..

Viesti Kirjoittaja Susanna Sälelinna »

Minäkin olen kokeillu jos jonkin laista ruokaa koirilleni. Vanhemmalle ei oikein tahdo mikään sopia... Sitten suositeltiin Jahti & Vahtia ja päätin kokeilla sitä, se osoittautui meille hyväksi...
Vanhempi syö kevyt versiota (9v7kk) ja nuorempi energia versiota (1v5kk)
Turkit on hyvässä kunnossa ja muutenkin koirat voivat hyvin :voitto2:
Paavo Hiltunen

Viesti Kirjoittaja Paavo Hiltunen »

Meillä on viiden kuukauden aikana syötetty Royal Caninin penturuokaa ja Jahti&Vahti penturuokaa enemmän tai vähemmän sekaisin. Eipä ole ollut ongelmia, turkki kiiltää ja energiaa piisaa!
Jahti&Vahtia tullaan käyttämään jatkossa yksinomaan. Hinta on siinä kohdallaan.
Susanna Sälelinna

Viesti Kirjoittaja Susanna Sälelinna »

Näin on! Hinta laatu suhde on kohdallaan Jahti & Vahdissa :tsemp:
Riitta Konsti

Re: ruokamerkit

Viesti Kirjoittaja Riitta Konsti »

Minä vaihdoin ruuan kaikilla koirillani Happy Dog:ista Acanan Premiun Adulttiin. Jouduin vähentämään ruuan määrän kolmanneksella kaikilla koirilla koska lihoivat! 15kg/säkki 48€ ja kymmenes säkki ilmainen, kun taas edellä mainittu taitaa olla 52€/15kg ja kymmenes vai yhdestoista säkki ilmanen. Joten Acana tulee edullisemmaksi. :) Ja sopii erittäin hyvin koirilleni ja maittaa. :wink:
Leena Uimaniemi

Re: ruokamerkit

Viesti Kirjoittaja Leena Uimaniemi »

Hei,
eräs kiiltokarvainen saksanpaimenkoira syö K-kaupan Friskies-murinoita (~17,- euroa/15 kg). Tavallisesti turvotan ruoan, mutta koirani tykkää myös pureskella nappulat myös kuivina. Lisäksi ruokinnassa on mukana kotiruoka, koiranmakkara ja raaka jauheliha. Koiran vatsa pysyy hyvässä kunnossa, kun se saa jonkin verran ruokansa mukana raakaa jauhelihaa. Ulostettahan tulee tietysti jonkin verran enemmän kuin eläinkaupan nappuloilla, mutta maaseudulla se ei ole vielä ehtinyt haitata.
Vastaa Viestiin