Olen tätä SPL:n keskustelupalstaa seuraillut taka-alalta jo hyvän aikaa, nyt vasta uskalsin rekisteröityä.

Täällä ruokakeskusteluissa (

Monet ovat kertoneet syöttäneensä koiralleen broilerin siipiä tai koipia. Eivätkö nämä pienet linnun luut ole koiralle vaarallisia? (Näin minä olen aina luullut.) Myös puuroista on ollut puhetta barffauksen yhteydessä, mihin koira puuroa tarvitsee? Vielä mystisempää minulle on se, miksi koirille syötetään marjoja, hedelmiä ja vihanneksia?

Meillä oli aikoinaan dobermanni, joka söi nappuloita (merkkiä en todellakaan enää muista, mutta ei ollut kuitenkaan mitään maitokaupasta saatavaa). Entisen omistajan suosituksesta lisäsimme nappuloiden sekaan kuivalihaa, mikä kuulemma oli oikein tuhtia tavaraa. Ja hyvin se koirallekin kelpasi.
Eikö koira pärjää pelkällä lihalla ja luilla? Eli jos hurtta on nirso, eikä syö nappuloita, eikö sille voi antaa pelkästään lihaa ja luita, tarvitaanko puuroja ja "rehuja" välttämättä? Syötetäänkö puuroja ja kasviksia ym. kuitujen ja vitamiinien vuoksi? Valaiskaa nyt tyhmempäänne.