millaisen koiran kanssa leirille?

SPL:n tapahtumiin liittyvä oma tiedotus-, keskustelu- ja palautekanava.
kaisli-marie hakala

millaisen koiran kanssa leirille?

Viesti Kirjoittaja kaisli-marie hakala »

millaisten koirien kanssa olette olleet SPL leireillä?

voiko leirille tulla, vaikka koirani ei ole kauhean tottunut muihin koiriin?
-tarkoitan,
ohjataanko leireillä jos tulen sinne epävarmana miten käyttäytyä (en ole koirani kanssa tottunut menemään koiraleireille ja tapahtumiin), ja jos koira ei välttämättä ole "kaikkien kaveri"?

olisin kiitollinen jos joku selventäisi.
wilhelmiina kallio

Viesti Kirjoittaja wilhelmiina kallio »

Ei koiran tietenkään tarvitse olla "kaikkine kaveri", eihän niitä koiria sinne keskenään irti päästetä vaan kaikilla on koirat kytkettyinä ja hallinnassa. Tottakai voit lähteä leirille! Muistan itse kun olin ensimmäistä kertaa leirillä niin ryhmässämme oli 14-v. tyttö sakemanninsa kanssa. Ja vanhemmat kotona Helsingissä. Ja hyvin pärjäsivät 8) .
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Mun koira ei kauheesti tykkää muista koirista, silti ollaan jo kolmena kesänä oltu leirillä ja tänäkin kesänä aiotaan lähteä. Leiri on todella hyvää siedätystä koiralle kuin koiralle.
Jaana Hiltunen

Viesti Kirjoittaja Jaana Hiltunen »

mulla uros joka ei ole mikään käyttäytymisen malliesimerkki ja vihaa toisia koiria. Mut kaverini sai viime kesänä leirille houkuteltuu ja hyvinhän siellä sitten meni. Jätin koiran ens alkuun autoon et sain ittestäni pahimmman jännityksen pois ja sit kun koiran otin olin jo itte niin rauhallinen ja tilanteseen tottunut et ei se koirakaan ollu moksiskaan :)

Eli tietysti voit mennä :D
kaisli-marie hakala

Viesti Kirjoittaja kaisli-marie hakala »

kiitos rohkaisevista vastauksista !

eli siellä ei ole mikään pakko olla kylkikyljessä muitten kanssa?
loistavaa :P

ehkäpä sitten minäkin tuon hurjimuksen kanssa koitan jonnekkin ilmoittautua. kysyin tämän koska minulla on eräästä treeniporukasta sellainen "trauma" jäänyt kun siellä ei siedetty mitään muita kuin noutajamaisia "kaikkienkamuja" eikä neuvottu edes.taisivat tosin vihata minua jo koirani rodun nähdessään, tiedä häntä. :cry: nyt sitten vieläkin vähän epävarma kaiken suhteen.
Marja Koivunen

Viesti Kirjoittaja Marja Koivunen »

kaisli-marie hakala kirjoitti: kysyin tämän koska minulla on eräästä treeniporukasta sellainen "trauma" jäänyt kun siellä ei siedetty mitään muita kuin noutajamaisia "kaikkienkamuja" eikä neuvottu edes.taisivat tosin vihata minua jo koirani rodun nähdessään, tiedä häntä. :cry: nyt sitten vieläkin vähän epävarma kaiken suhteen.
No, voin lohduttaa että kyllä Noutajayhdistyksen kesäleirilläkin nähdään mitä machoimpia rähistelyjä, eikä sielläkään koirat kylki kyljessä kulje. :D Eli eiköhän se ole enemminkin sääntö kuin poikkeus, että aikuiset koirat (etenkään urokset) eivät tule vieraiden koirien kanssa varauksetta toimeen.
jani kivelä

Viesti Kirjoittaja jani kivelä »

eli siellä ei ole mikään pakko olla kylkikyljessä muitten kanssa?
loistavaa
Me ensikertalaisethan voidaan sitte vaikka olla porukalla kylkikyljessä :D
Sirpa Hörkäs

Viesti Kirjoittaja Sirpa Hörkäs »

^ Minua ette sitte runno. :D

Ainii.Hurtta on tollanen maalla asuva ei mikään niin kauhean sosiaalinen ja varma tapaus.
Vaikka myö näytetään sen kanssa kaameelta yhdistelmältä,ni kyllä se mulla lapasessa on,ainakin näihin päiviin asti pysyny. :harhar:
Ja kaupan päälle otan vielä mun marsu-Norsunkin matkaan.
kaisli-marie hakala

Viesti Kirjoittaja kaisli-marie hakala »

Loistavaa! koko jengi sitten vaan ensi kesänä liikkeelle. :D

Entä, miten on, saako spl:n leireille osallistua jonkin muun rodun edustajan kanssa?
entä sekarotuisen?

Tuli tässä pari viikkoa sitten ajankohtaiseksi kun taloon tuli puoliksi bordercollie, puoliksi "rakkikoira" narttu. Neiti on mitä ihanin, enkä hentoisi millään jättää kotiin, jos ens kesänä sinne leirille änkeilen.
Laura Vallikkala.

Viesti Kirjoittaja Laura Vallikkala. »

Mistä löytyy tietoa näistä tulevista leireistä? Osaisiko joku lyhyesti selittää minulle mitä nämä sisältää? Missä, miten, hinta, ainoastaan jäsenille...?

Olen kiinnostunut, mutta täysin tietämätön asiasta... :oops:
raija tuomisto

Viesti Kirjoittaja raija tuomisto »

Leiristä on tietoa kevään SPL-lehdissä. Jos se nyt totetutuu, uusi koulutusvastaava on hakusessa. Paikkana on ollut Lehtimäki, paikka voi vaihtuakin, jos jostain löytyy parempi.
Leiri on järjestetty heinäkuun ekalla viikolla ja tarkoitettu vaan jäsenille.
Viime vuonna leiri maksoi 160e + asuminen (eri hintaisia vaihtoehtoja)
Leirillä koulutetaan maastolajeja esim haku/jälki/suojelu ja ko ryhmissä tottista, iltaisin on luentoja ym.
Leirille saa osallistua vääränrotuisenkin kanssa, ylimääräisistä koirista menee pieni maksu.
Kaisa Kinnari

Viesti Kirjoittaja Kaisa Kinnari »

Muakin tälläinen leiri kiinnostaisi.

Mulla tilanne on sellanen, että koira on kiltti kyllä, mutta on ollut mulla vasta niin vähän aikaa, etten koiraa vielä täysin tunne sekä en edes tiedä mitä kaikkea osaa ja mitä ei.
Anne Voutilainen

Re: millaisen koiran kanssa leirille?

Viesti Kirjoittaja Anne Voutilainen »

Onkos koiran iällä väliä, jos rokotukset on kunnossa?
Päivi Ollikka
Viestit: 268
Liittynyt: 25 Joulu 2007 19:46

Re: millaisen koiran kanssa leirille?

Viesti Kirjoittaja Päivi Ollikka »

Tervehdys!

Kesäleirille voi osallistua sitten, kun koiralla on molemmat rokotteet eli se on vähintään 16vk. Muuten ikärajaa ei ole. Joskus on kasvattajilla ja harrastajilla on nuorempiakin mukana, mutta 16 vk on suositeltava. Koirat ja ohjaajat saavat ikänsä/taitonsa mukaista koulutusta. Mukaan kannattaa varata koiralle häkki tai auton takatilaan verkot ja portit, jotta koira voi ottaa päikkärit autossa turvallisesti. Päivät ovat pitkiä ja kesällä auton ovet pitää saada auki, jottei tule liian kuuma.

.. kesäleiriä odotellessa :P ...
Vastaa Viestiin