ruokamerkit

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
carita servin

Viesti Kirjoittaja carita servin »

Meillä kaikki kolme aikuista sakua syö sakuille tarkoitettuja nappuloita ja viimeisin pentu junnuille tarkoitettua saku ruokaa. Seka kaikille muille kasvattieni omistajille olen suositellut Royalia, koska kokemukset ovat olleet hyvä terveydellisesti ei mitään ongelmia
Anne Kurki

Viesti Kirjoittaja Anne Kurki »

Meillä nappuloista käytössä RC German Shepherd 24 ja RC GS Junior, näiden lisäksi Ebafarmensia, naudan kurkkutorvia ja luita. Hyvin toimii. Koirat ovat terveitä, energisiä, karva voi hyvin ja p****a tulee vähän.
Suvi Alanko

ruokamerkit

Viesti Kirjoittaja Suvi Alanko »

Meillä on ruokana RC maxi junior,sekä lisänä yrjölän puuro höystettynä erilaisilla lihoilla.Tiibetinspanielimme syö samaa,omat nappulat lisänä.
Kun uros täyttää vuoden vaihdamme nappulat vähitellen RC maxi adultiin tai siihen sakuruokaan.
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Kertokaa minulle mitä ruokaa voin syöttää meidän 9 vuotiaalle sakulle!
Yli 8 vuotta syötettiin kalliita vehnättömiä kana tai lammasriisi ruokia ja vähän väliä oli korvatulehduksia, Vanhemmiten aina vaan useammin. Eläinlääkärin kanssa päätimme että kokeilemme ns, kotiruokaa eli Yrjölän puuroa ja raakaa lihaa ja lähinnä sikaa kun olin mielestäni huomannut ,että nauta tai ainakaan maitotuotteet eivät sopineet. Lisäksi vitamiineja apteekista. Ensin meni hyvin mutta, kun koira on vanhemmiten tullut "kankeaksi" esim, lenkin jälkeen on vaikea lähteä liikkeelle, kun makaa vähän aikaa. Ostin vihersimpukkakapseleita, liikkuminen alkoi parantua, mutta sen jälkeen alkoi maha reistailla! Ainakin viidet matot on jouduttu vaihtamaan, kun ripuloi kun olemme töissä! Nyt ei ole enää ollut mattoja, kun se on yksin kotona.
Eläinlääkäri epäili allergiaa myös vihersimpukkaan, ja olen sen lopettanut, mutta kun tänään kanaliemi- puuro ja lääkekuurin jälkeen annoin vähän raakaa sian jauhelihaa puuron kanssa taas oli maha löysällä. Ei ole tosin tehnyt kuin kerran, mutta pitäisi saada joku tolkku tähän!
Ei ole koiralla varmasti hyvä olla ja itsellä painajainen!
Mervi Tervo

Viesti Kirjoittaja Mervi Tervo »

Sanokoon ja tehköön kukanenkin tavallaan, mutta meillä nappulat ja raaka liha, luut ja rustot ovat in. Koirat ovat kunnossa, karva kiiltää ja ennen kaikkea ovat terveitä ja energiaa piisaa! Nartulla oli aikanaan korvatulehduksia kun vaihdettiin ruokamerkkiä, mutta palattiin Bento Kroneen ja tulehdukset loppuivat. Luusto kunnossa, ei allergioita tai muuta vastaavaa.
Ja jos joku sanoo laiskaksi kun ei viitsi itse keitellä koiran ruokia, niin myönnetään :D Mutta miksi muuttaa ruokavaliota kun se toimii...? Ja kuivamuonissakin on aivan valtavat erot ja niistä kannattaa etsiä omalle koiralle se sopivin.
Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä, että hyvissä nappuloissa on varmasti vitamiinit ja hivenaineet paremmin kohdillaan kun itse keitetyssä sopassa... :D
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Pentu neu:lla ja aikuinen barffilla ja jossain vaiheessa junnukin siirtynee barffiin.
Sari Holm

Viesti Kirjoittaja Sari Holm »

Meillä 5kk poju vetelee Franksin large breed puppya, NEUta ja välillä jotain pientä extraa. Öljyä loraus iltaruokaan.
Heidi Rinkelo

Viesti Kirjoittaja Heidi Rinkelo »

Meilläkin 4kk pentu syö franksin large breed puppya ja koira voi hyvin karva kiiltää :)
Satu Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Satu Rautiainen »

Onko kellään kokemuksia Solid Gold kuivaruuasta? Tällä hetkellä syötän koiralleni ... , mutta turkki menee tällä napulla todella huonoon kuntoon.

muoks. otin "mainokset" pois.
Viimeksi muokannut Satu Rautiainen, 17 Tammi 2007 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
susanna hakanen

Viesti Kirjoittaja susanna hakanen »

kerran täällä kirjoitin,mitä itse syötän,ja se katsottiin heti mainostamiseksi.miksi,jos muutkin saavat kertoa omansa??(enkä ole näistä ainoa jolla ns.edustajuus.) :o

jokatapauksessa,vaikeaa on ollut löytää sopivaa ruokaa,todella monia kuivaruokamerkkejä on kokeiltu.tällä hetkellä kokeilussa pari eri merkkiä.
vaikuttaisivat hyviltä.
lisäksi tietty lihaa,öljyä,luita.
kokemuksia pellavansiemenöljystä???
Ilkka Okkonen

Viesti Kirjoittaja Ilkka Okkonen »

Olen susannan kans samaa mieltä tästä keskustelusta. Joistakin saa keskustella nähtävästi....
susanna hakanen

Viesti Kirjoittaja susanna hakanen »

:rolleyes: kiitos ilkka,kerrankin joku muukin havaitsi saman asian.
Seija Savas

Viesti Kirjoittaja Seija Savas »

Pellavansiemenöljyä olen lorauttanut ruoan sekaan silloin sun tällöin. Kokemukset perustuvat aikaisempiin koiriin, mutta myös hevospuolelta. Öljy kuin öljy, mutta tämä tuntuu maittavan ja pitkäaikaisesti myös karvan kiiltoonkin vaikuttaa, ainakin mutu-tuntumalla.
Carita Rauvola

Viesti Kirjoittaja Carita Rauvola »

Hei! Meillä 10 viikkoinen pentu syö Eagle Pack pentunappuloita. Niitä kasvattajamme suositteli ja syöttää itsekin koirilleen. Ainakin häviävät hujauksesssa ruokakiposta :) turvotan ne vedellä, sekaan voin hiukan laittaa kastikkeen tai sopan lientä makua antamaan ( ei päivittäin).

muuten saa makupaloina (eli kun koira jää yksin hetkeksi tai tekee pyydetyn mukaisen asian)possun saparoita, Denta Stix-tikkuja (pennuille) ja koiran suklaanappuloita. muuten saa kalvata puruluita.
Mira Pelli

Viesti Kirjoittaja Mira Pelli »

kun koiruus tuli, meillä syötiin Eagle Packin sitä jättipenturuokaa. Ei sopinut.. pari säkkiä ehti mennä, kunnes tajusin vaihtaa royal caninin siihen sakemanni junioriin. :P

nyt karva kiiltää ja maha on voinut tosi hyvin! mitään iho-ongelmia tai korvaongelmia ei ole ollut.. :D

lisänä tuo on saanut ihan kotiruuan jämiä mikäli ei ole ollut kamalan mausteista mutta välillä myös ihan oikeata lihaa..

meillä herkkua ovat omena, juusto ja kana.. niitä menisi vaikka millä mitalla :D


mira
Vastaa Viestiin