Kivien syönti!

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
tuulikki romppainen

Viesti Kirjoittaja tuulikki romppainen »

meidän pentu tykkää kantaa kivet sisälle eteiseen (sepeli piha) sit suuttuu kun otan pois, yks vieras kerran ihmetteli että miks meillä on eteisen pöydällä kivikasa, totesin vaan että koira keräilee :lol:

en oo kyllä kans huomannut että niellyt olis, polttopuut on meillä yks suosikki ja varsinki se kuiva tuohi siitä pinnasta, saa lattioilta välillä kerätä sytöt takkaan :)

josko se olis ens kesään mennessä unohtunu tuo kivien kantaminen muutoin saa hakee akvaarion kaupasta ku ois valmiiks pestyt kivetki, ei vaiskaan oon heittäny takas pihalle että on mitä kanniskella :wink: kuluupahan aika emännälläki
Katariina Salomaa

Viesti Kirjoittaja Katariina Salomaa »

Iiro syö kiviä, joko pyörittelee suussaan, tai sitten ihan nielee ne.

Pentuna asia oli paljon pahempi, kun poika meni suoraan syömään (samalla tavalla kuin nappuloitaan) kiviä. Kakka ei sitten ollut mitään muuta kuin kiviä kuorrutettuna ruskealla. :roll: Välillä löytyi ihan isoja ja teräviä kiviä, onneksi ei ollut mennyt suolet hajalle.
Nyt kun Iiro hiukan on kasvanut, on se jättänyt kivien syönnin vähemmälle (vaikka välillähän niitä kiviä kakasta löytyy). Ottaa kuitenkin suuhunsa monesti päivässä kiviä, ja kiikuttaa ne sitten muille.
Kävyissä sama juttu kuin kivissä. :)
Sarianne Karhu

Viesti Kirjoittaja Sarianne Karhu »

Meillä ei riiviö oikeastaan enää syö kiviä, vaan kantelee niitä suussaan ja leikkii: pyörittelee tassuillaan pitkin pihoja ja joskus lenkillä kiskoo etutassuillaan pakki päällä isojakin kiviä mukanaan. Päivänä muutamana itki jopa katkerasti melkein itsensä kokoisen kiven luona kun ei saanut sitä liikkumaan. Kuvitteli varmaan olevansa joku obelix... :P

Arveluttaa vaan miten hampaiden käy, kun ei muu kelpaa kuin kivet...
Seija Kulmala

Viesti Kirjoittaja Seija Kulmala »

Jos koira syö hiekkaa, multaa tai maata ylipäätään, se mahdollisesti on merkki jonkin puutteesta. Olen tällöin antanut koiralle nokkosta, joko itse kuivattua nokkosta (paljon tehokkaampaa), tai luontaistuote kaupasta ostettuja nokkostabletteja. Myös pinaatti auttaa.

Pieni pentu varmasti kanniskelee kiviä ihan huvikseen, ilman että sillä olisi mikään puutostila.
arja valtonen

Viesti Kirjoittaja arja valtonen »

Seija Kulmala kirjoitti:Jos koira syö hiekkaa, multaa tai maata ylipäätään, se mahdollisesti on merkki jonkin puutteesta.
Jos noin on, niin helpotus täällä päässä. Mun koirat kanniskelee ja syö vaan keppejä. Mikähän puutos niillä on?:D
Birgitta Vesa-Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Birgitta Vesa-Lehtinen »

Meidän kakara söi pienenä kiviä, muuraushiekkaa ym. eli lähinnä KAIKKEA mikä eteen sattui (myös teräväpiikkisiä ruusun varsia :D ).

Tosin edelleenkin, jos jostain syystä joutuu olemaan pitkän aikaa ilman treenaamista alkaa sijaistoimintona tylsyyteen etsimään kiviä.
Marika Virtanen

Viesti Kirjoittaja Marika Virtanen »

Meillä myös tuo Tessa syö kyllä niin kaikki eikä tosiaan aina kerkeä kieltämään/hätiin ottamaan suusta pois, mutta eiköhän se aika normaalia ole tällä rodulla?! Edellinen saku myös söi kivet eikä tullut mitään...
Vastaa Viestiin