broiskun siivistä :=)

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
niina mäkinen

broiskun siivistä :=)

Viesti Kirjoittaja niina mäkinen »

Tulin ostaneeksi 8 kilon laatikon pakkaseen ja nyt mietin, että kuinkas usein niitä antaisin? Joka toinen päivä, joka päivä vai jotain siltä väliltä?
Muu ruokavalio koostuu seuraavasti:
3v saksanpaimenkoirauros syö päivittäin yrjölänpuuroa ja raakaa lihaa. Vaihtelevasti mukana naudan maha,lohi tai kana.
kohta 9v setteri taasen syö puuroa ja kanaa. Vaihelevati mukana naudan maha tai lohi.

Joku viisas siis jos tietää niin voisi kertoa :)
Merja Takaeilola

Viesti Kirjoittaja Merja Takaeilola »

Minä annan koiralle aamuruuaksi jotain pehmeää kuten puuroa&lihaa tai neuta, ja iltaruuaksi kovaa, kuten broilerin siipiä tai possun sorkan tms. Voihan niitä antaa harvemminkin, mutta ei ainakaan saa antaa pelkkien siipien muodostaa koko päivän ruoka-annosta. Näin olen ymmärtänyt, ettei kakka menisi liian kovaksi liiasta luutavarasta. Ruoka-annokseksi tuolle isolle sakemanninartulle (leikattu) on annettu 2-3 siipeä, riippuen onko ollut isoja vai pieniä kanoja.
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Mun raakaruualla oleva hurtta syö broiskun siipiä tai vastaavia lihaisia luita päivittäin. Ilta-ateria koostuu lihaisista luista ja niitä menee tuolle vajaa 40 kiloiselle noin 500g. Aamuaterialla lihaa/elimiä/kalaa ja kasvissosetta... Seurailemalla koissun läjiä löytyy omalle koiralle passeli siipimäärä.

Jos et ole syöttänyt siipiä aiemmin, anna ensin vain yksi ja lisää määrää pikku hiljaa, kun huomaat että koiran masu kestää luumäärän. Jos koira meinaa ahmia, niin siivet voi antaa jäisinä, jolloin yleensä koira puree siiven kunnolla.
Seija Kulmala

Viesti Kirjoittaja Seija Kulmala »

Itse annan siivet suoraan pakkasesta jäisinä, aikuiset saavat muun ruuan lisäksi yksi tai kaksi siipeä päivässä, lähinää makupaloiksi.
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Jep, luiden syöttäminen on huomattavasti näppärämpää ja siistimpää, kun ne antaa koiralle suoraan pakastimesta. Esimerkiksi kokonaiset kalat sekä lohenpäät ei ehdi edes alkaa haista - sulaneena tahtovat hieman lemahtaa. :D Tosin eipä luita tule jokatapauksessa syötettyä koiralle sisätiloissa.
Vastaa Viestiin